Необходими документи
Съгласно Наредба №2 от 29.06.2015г. за вписването, квалификацията и възнагражденията на вещите лица, глава трета, чл.10, лицето, което кандидатства за вещо лице, подава пред органа по чл. 9 ал. 3 и 4 заявление на хартиен и електронен носител.
Необходими документи за включване в списъка на Вещите лица при Окръжен съд Пазарджик:
- Лична карта – копие;
- Заявление;
- Диплом за завършено професионално образование – нотариално заверено копие;
- Свидетелство за съдимост;
- Декларация съгласие на кандидата за вписването му в списъците на вещи лица;
- Документи, свързани със стаж по специалността: нотариално заверено копие на трудова или служебна книжка, а за лицата със свободни професии – доказателство за регистрацията или за вписването им, удостоверяващи стаж по специалността не по-малко от 5 години;
- Декларация, че не е поставено под запрещение, не е лишено от право да упражнява професия или дейност;
- Разрешение за постоянно пребиваване в Република България, ако лицето е чужд гражданин;
- Удостоверение за ниво на достъп до класифицирана информация;
- Декларация, че кандидатът не осъществявал функции по правораздаване в системата на съдебната власт.
- Снимки – 2 бр. за издаване на служебни карти /размер:2/2,5см./
Документите за включване в списъка за вещи лица се събират в периода от 01.08 – 20.09 всяка година.