Решение
№ 10027 от 11.09.2020г. по АНД № 79/2020г.
Съдия
докладчик: Славка Кабасанова
Производството е по реда
на чл.59 ЗАНН, във вр. с чл.189, ал.8 ЗДвП.
Образувано е по постъпила
жалба от Р.К.К. EГН .... с адрес: гр.П., ул.... №..., ет...., ап....,
против електронен фиш серия К №1966508, издаден от ОД на МВР гр.Смолян, с който
за нарушение по чл.21, ал.2 във вр. с чл.21, ал.1 ЗДвП, на
основание чл.189, ал.4, във вр. с чл.182, ал.2, т.2 ЗДвП му е наложено
административно наказание „глоба” в размер на 50 лева. Жалбоподателят моли
електронният фиш да бъде отменен, като незаконосъобразен.
В съдебно заседание
жалбоподателят, редовно призован, не се явява, не изпраща представител.
Ответникът по жалбата ОД на
МВР Смолян, редовно призован, не изпраща
представител в съдебно заседание. От юрисконсулт Е.С. е постъпило
писмено становище, в което се излагат доводи за отхвърляне на жалбата.
РП Смолян, ТО Чепеларе,
редовно призована, не изпраща представител в съдебно заседание,
не ангажира становище.
От събраните по делото
писмени доказателства и като взе предвид
становищата на страните, съдът приема за установено от фактическа и
правна страна следното:
Жалбата е допустима като
подадена в срок от лице, с интерес да обжалва. Разгледана по същество, тя се
явява неоснователна.
Електронен фиш за налагане
на глоба серия К № 1966508 на ОД на МВР гр.Смолян е издаден срещу Р.К.К. за
това, че на 30.12.2017 г. в 17:02 часа на път втори клас 86-81+
От протокол за последваща
проверка от 30.10.2017г. е видно, че
мобилната система за видеоконтрол на
нарушенията на правилата за движение
с идентификационен номер 617/12, тип „TFR1-M” , е преминала последваща
проверка в Български институт по метрология на 30.10.2017г. и отговоря на
метрологичните изисквания; че допустимата грешка при измерване на скоростта до
Приобщен е протокол за
използване на АТС от 30.12.2017 г., от който се установява, че контрол на
скоростта на движение на МПС на 30.12.2017 г. е извършван с АТС TFR1-M № 617 на
път II-86 81+
Съгласно чл.21, ал.1 ЗДвП
при избиране скоростта на движение на водача на пътното превозно средство от
категория В, е забранено да превишава
Електронният фиш съдържа
всички реквизити, предвидени в чл.189, ал.8 ЗДвП, а именно, териториалната
структура на Министерство на вътрешните работи, на чиято територия е установено
нарушението, мястото на извършване на нарушението - път II-86 81+
Законодателят е въвел
специална процедура, по реда на която се ангажира отговорността на водачите на
МПС, изключваща общия ред на налагане на административни наказания с АУАН и НП.
Съгласно чл. 9 от Наредба №8121з-532 за
автоматизираните технически средства и системи за контрол на правилата за
движение по пътищата, издадена от МВР, обн.ДВ.бр.36/19.05.2015г.
за осъществяване на контрол с АТСС служителят позиционира служебен автомобил
или мотоциклет или временно разполага АТСС на участък от пътя и насочва уреда в
контролираната посока. Служителят включва автоматизираното техническо средство
или система и извършва необходимите първоначални настройки за започване на
автоматизирания контрол и поставя начало на работния процес. По време на
измерване на скоростта от мобилно АТСС служителят може да осъществява
наблюдение за функционирането на уреда или да осъществява регулиране и подпомагане
на движението, както и контрол за спазване правилата за движение. След изтичане
на времето за контрол служителят изключва автоматизираното техническо средство
или система.
Санкцията е определена
правилно. Съгласно чл.182 ал.2 т.2 ЗДвП Водач, който превиши разрешената
скорост извън населено място, се наказва, с глоба 50 лв. за превишаване от 11
до
По делото е представена
справка "Преглед на електронен фиш", от която се установява, че на
07.03.2018г. санкционният акт е бил изготвен. Следователно е издаден в
тримесечен срок от откриване на нарушителя и съдът приема, че не е издаден след
изтичане на срока по чл.34 ал.2 ЗАНН.
В случая не се установява
допуснато процесуално нарушение в хода на производството по издаване на
електронен фиш, което да обоснове извод за неговата незаконосъобразност. Така
мотивиран, съдът счита, че жалбата неоснователна. С оглед изхода от спора и
според правилата на чл.63, ал.5 от ЗАНН, вр. с чл. 37 от Закона за правната
помощ, вр. с чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ,
жалбоподателят следва да бъде осъден да заплати на ответната страна юрисконсултско възнаграждение в размер на 80 лева.
Водим от горното, съдът
Р Е Ш И:
ПОТВЪРЖДАВА електронен фиш серия К №1966508, издаден от ОД на МВР
гр.Смолян, с който на Р.К.К. EГН .... с адрес: гр.П.,
ул.... №..., ет...., ап....,
за нарушение по чл.21, ал.2 вр. с чл.21, ал.1 ЗДвП, на основание чл.189, ал.4,
във вр. с чл.182, ал.2, т.2 ЗДвП е наложено административно наказание „глоба” в
размер на 50 лева.
ОСЪЖДА Р.К.К. да заплати
на ОД на МВР гр.Смолян сумата 80лв. разноски по делото, представляващи юрисконсултско възнаграждение.
Решението подлежи на обжалване в четиринадесет дневен срок от съобщаването му на страните с касационна жалба пред Административен съд Смолян.